Удосконалений двигун D5 з поліпшеною динамікою та зниженою витратою пального
информация представлена компанией Авто Граф М "Volvo"
Модернізовані версії Volvo V70, XC70 і S80 є першими у модельному ряді бренду, на яких представлено удосконалені версії п’ятициліндрових турбодизелів D5 і D3. Експерти з розроблення двигунів Volvo Cars спромоглися збільшити потужність і крутний момент D5 з 205 к. с./420 Нм до 215 к. с./440 Нм, одночасно зменшивши витрату пального на вісім відсотків. Це означає, що витрата пального Volvo S80 D5 з механічною коробкою передач тепер складає лише 4,9 л/100 км (змішаний цикл), а викид СО2 – 129 г/км. Намагаючись поліпшити динамічні характеристики та одночасно знизити споживання пального і негативний вплив на довкілля, розробники приділили більше уваги внутрішньому тертю двигуна. «Насправді, щоб зробити керування автомобілем приємнішим, а експлуатацію – дешевшою, потрібний цілий комплекс вдосконалень у різних сферах. Двигуни вже настільки оптимізовано, що для виявлення і поліпшення нюансів, які можуть зробити їх ще ефективнішими, уходять багато робочих годин», - каже Дерек Крабб, віце-президент Volvo Cars з проектування двигунів.
- Найкращий у класі вже у 2008 році
- Завдяки передовим системам на кшталт послідовного подвійного турбонаддуву, керамічних свічок накалювання та п’єзоелектричних форсунок новий п’ятициліндровий турбодизель D5 2,4 л продемонстрував найкращі показники паливної економічності у своєму сегменті, коли цей двигун було представлено на Volvo S80 наприкінці 2008 року. Більш того, у своєму класі це був перший двигун, що відповідав нормі Євро-5.
- На момент появи двигуна D5 з підвищеними динамічними якостями його потужність дорівнювала 205 к. с., а максимальний крутний момент – 420 Нм.
- Новинкою була конфігурація подвійного наддуву, куди входили два турбонагнітача різного розміру, що працювали в тандемі, створюючи додаткову потужність у ширшому діапазоні обертів. Така конфігурація дає швидку реакцію і сильне прискорення у верхньому діапазоні обертів.
- Складна технологія впорскування палива з використанням п’єзоелектричних паливних форсунок стала іншою новинкою, яка забезпечує високоточний розподіл палива у камері згоряння. Це робить згоряння ефективним і знижує токсичність вихлопу. При цьому ця технологія та ефективна система згоряння допомагають зробити звук роботи двигуна приємним.
-
- D3, двигун із середніми динамічними характеристиками (163 к. с. і 400 Нм), з’явився у Volvo S60 і V60 у 2010. Це, в принципі, той самий двигун, що й 2,4-літрова версія, але з меншим ходом поршня, що зменшує робочий об’єм до 2,0 літра.
- Його система впорскування палива має той самий тип п’єзоелектричних паливних форсунок, що й D5, але їх було адаптовано під двигун менших розмірів. Форсунки скорочують тривалість згоряння завдяки надзвичайно швидким і точним циклам впорскування під високим тиском. Результат – дуже ефективне згоряння.
- Для того щоб додатково поліпшити ходові якості автомобіля, його було обладнано турбонагнітачем змінюваної геометрії.
-
- Ряд удосконалень
- На даний момент удосконалені версії обох двигунів виходять на ринок одночасно з появою останніх нововведень Volvo V70, XC70 і S80.
- Високотехнологічний двигун D5 тепер має потужність 215 к. с., а максимальний крутний момент є не меншим за 440 Нм, тоді як для D3 ці показники залишаються тими самими: 163 к. с. і 400 Нм. Проте робочі якості дволітрового дизеля тепер значно поліпшилися завдяки тонкому налаштуванню турбонагнітача. Це яскравий приклад того, що підвищення ефективності у сучасних двигунах згоряння тепер відбувається на мікроскопічних рівнях.
-
«При порівнянні сучасних дизелів крутний момент представляє значно більший інтерес, ніж кількість кінських сил. Адже саме доступний крутний момент дає дизелю те прискорення і видатні характеристики керованості, яких багатьом бензиновим двигунам ледь вдається досягти», - пояснює Дерек Крабб.
- Більшість з останніх вдосконалень, що стосуються двигунів, було внесено і в D5, і в D3:
-
Було оптимізовано масу розподільних валів і шатунів: іншими словами, вони працюють так само ефективно, але тепер для їхнього виготовлення потрібно менше сталі.
- Нові поршневі кільця мають низький коефіцієнт тертя.
- Масляний насос приводиться в рух ланцюгом.
- Оскільки клапани охолодження поршнів спрацьовують лише тоді, коли в цьому є необхідність (а не через регулярні проміжки часу), з’являється можливість знизити споживання палива.
- Новий вакуумний насос було оптимізовано так, щоб максимально обмежити його вплив на двигун.
- У двигуні D5 було встановлено той самий легший шатун, що було використано у 2-літровому D3, коли той було випущено у 2010 році.
-
Усі версії, обладнані шестиступінчатими механічними коробками, також комплектуються системою «start/stop», яка відключає двигун на той час, поки автомобіль не рухається. Двигун негайно запускається, як тільки водій натискає педаль зчеплення.
-
Для всіх варіантів також можна обрати шестиступінчату автоматичну коробку передач.

- Поліпшені ходові характеристики турбодизелів супроводжуються зниженими показниками витрати палива для обох двигунів. Наприклад, модернізований двигун D5 споживає приблизно на вісім відсотків менше дизельного пального, ніж попередній варіант на S80 з механічною коробкою передач.
- Це означає, що споживання пального (змішаний цикл) системи Volvo S80 D5 тепер складає лише 4,9 л/100 км (129 г CO2/км), якщо встановлено механічну коробку передач і систему «start/stop». Відповідні показники для версії з автоматичною коробкою: 6,0 л/100 км (158 г/км).
- Показники для Volvo V70: 5,1 л/100 км (134 г/км) для версії з механічною коробкою та 6,2 л/100 км (164 г/км). Споживання пального у XC70 складає 5,6 л/100 км (149 г/км) у передньоприводній версії з механічною коробкою передач і 6,8 л/100 км (179 г/км) з автоматичною коробкою.
- Відповідні показники для двигуна D3 (якщо установлено механічну КПП): 4,9 л/100 км (129 г/км) на Volvo S80, 5,2 л/100 км (137 г/км) на V70 і 5,5 л/100 км (144 г/км) на XC70 (версія DRIVe).
-
- Двигун DRIVe з поліпшеною динамікою
- Чотирициліндровий дизель 1,6 л тепер пропонується у варіанті Євро-5, де потужність було збільшено зі 109 до 115 к. с. Максимальний крутний момент залишається таким самим – 270 Нм. Цей двигун установлюється на варіантах DRIVe Volvo S80 і V70, які комплектуються механічною коробкою передач, системою «start/stop» та виробляють 119 г/км СО2.
-
-
Описи та факти в цьому прес-релізі стосуються міжнародного модельного ряду Volvo Cars. Описані функції та обладнання можуть бути опціональними. Специфікації автомобілів можуть відрізнятись у різних країнах та можуть зазнавати змін без попереднього повідомлення.